Dijital reklam internet bağlantısı bazlı mobil uygulama, internet sitesi, bilgisayar uygulamaları çerçevesinde geliştirilen reklamcılık ve tanıtım faaliyetleridir. Amacı kullanıcı ya da müşterilerini çekmek ve sunulan ürün, hizmet ya da firmanın kullanıcılar tarafından benimsenmesini sağlamaktır.

Dijital reklam, gelişen teknoloji ve internet dünyasının hızlı yükselişi sebebiyle günümüzde oldukça yoğun şekilde kullanılmaktadır. Özellikle gelişen dünya düzeninin hızlı akışı ve zaman kavramının boyutsal değişimi sebebiyle e-ticaret başta olmak üzere dijital dünyadaki ticari hacim oldukça büyümüştür.

İnsanların internet ve dijital dünyada daha fazla vakit geçirmeleri de doğru orantılı olarak bu alandaki reklamların ve ulaşılabilirliğin artmasını sağlamıştır.

 Dijital Reklam İle Neler Yapılabilir?

İnternet ortamında yani online ortamlarda yapılan ürün ve hizmet reklamlarına dijital reklam adı verilmektedir. Sosyal medya siteleri, haber siteleri ve arama motorları dijital reklamların en yaygın şekilde yapıldığı alanlar olmaktadır. Dijital reklam öncelikle bir ürün ya da hizmetin kısa sürede geniş bir müşteri potansiyeline ulaştırılması açısından son derece önemli bir faaliyet olmaktadır.

Reklam bütçesi açısından televizyon ve radyo gibi reklam kanallarına göre oldukça ekonomik olan dijital reklam ne kadar ekonomik ise bir o kadar da geniş kitlelere ulaşma gücü olan bir pazarlama yöntemi olmaktadır. Dolayısıyla da dijital reklam, tanıtımı yapılacak olan ürünün, markanın ya da hizmetin pazarlamacılık açısından hem zamandan hem de maddiyattan tasarruf yapmasını sağlamaktadır.

Dijital Reklam Neden Önemlidir?

Geniş müşteri kitlesine oldukça ucuz bir ekonomi ile hızlı bir şekilde ulaşmayı başaran dijital reklam alanı pazarlama ve reklamcılık alanında fazlasıyla büyük bir öneme sahiptir. Çünkü dijital reklam sayesinde bir ürün, hizmet ya da bir marka insanlara hızlı ve kolay bir şekilde tanıtılırken bu hizmetlerin hızlı bir şekilde ilgi görmesini sağlamaktadır.

Bu sayede tüketicilerde söz konusu olan ürün ya da hizmete yönelik bir merak ve talep oluşmaktadır. Bu durum ise aynı zamanda hızlı bir talep ve satış dengesi kurmaktadır. Tüm bu nedenlerden dolayı hizmet sektöründe dijital reklam artık reklamcılığın bel kemiği haline gelmiştir.